infinity
مرحبا بالزوار
من فضل قم بالتسجيل فى
منتدى انفينتى فور فوركس
لتتعرف على كل ما يخص
" الفوركس"
infinity
مرحبا بالزوار
من فضل قم بالتسجيل فى
منتدى انفينتى فور فوركس
لتتعرف على كل ما يخص
" الفوركس"
infinity
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

infinity

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

انا مع انفنيتى فور تريدينج

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
mall22

انا مع انفنيتى فور تريدينج Empty
مُساهمةموضوع: انا مع انفنيتى فور تريدينج   انا مع انفنيتى فور تريدينج Emptyالإثنين فبراير 20, 2012 2:58 am

[center]بسم الله الرحمن الرحيم
[/center]
لحظت فى الاونة الاخيرة فى شركة انفنتى فور تريدنج بعض المشاكل ودا عادى فى اى شركة بس لما توصل ان فى ناس تدخل على المنتديات وتقعد تشتم فى الشركة واصحاب الشركة دا اللى مش عادى فيها اية لما اراء الناس تختلف الدنيا منتهيتش المهم فى الاخر نوصل لقرار يرتاح لة الجميع انا اسمى محمد سعد بشتغل فى انفينتى فور تريدنج من شهرين ونص منهم شهر ونص تدريب نظرى واسبوعين تدريب عملى واصراحة وشهادة لله مفيش حد فى الشركة ومن اول مستر وليد عزت الى مستر نور الى كل من فى الشركة قصر فى حاجة معانا كل اللى احنا عايزينة بيحصل وبزيادة ودى شهادة حق اوانا هحكيلكو على اللى حصل فى الشركة وانتو ليكو التقييم هل الشركة دى نصابة ولا كلامها جد الى حصل كالاتى :- احنا اول ما خلصنا التدريب العملى على المحافظ الديمو مستر وليد عزت قرر انو يكمل الشغل ويفتح محفظة حقيقية عشان الناس تكسر رهبة الشغل على حسابات حقيقية المهم الناس اشتغلت وبدئت تاخد اوردرات براحتها خالص لمدة اسبوعين بعد الاسبوعين اكتشفنا ان فية محفظة خسرت كل فلسها من غير مانعرف واتفتحت محفظة جديدة واكتشفنا انها كانت على وشك انها تخسر الفلوس اللى فيها فا قررت الادارة انها توقف العمل على المحفظة الحقيقية وترجع تشتغل على محفظة ديمو لحين القرار فى الموضوع كل دا واحنا بردة منعرفش المهم لما الناس عرفت الموضوع دا كلو ثار وهاج وعمل مشاكل الا اية عايزين يقبضو محطوش فى اعتبرهم اد اية مدى الخسارة اللى حصلت للشركة ومستر وليد عزت صابر على امل انو يلاقى ناس بتفهم يكملو معاة فعمل اية قرر انو يفتح لكل واحد محفظة حقيقية باسم كل واحد ويا خدها ويشتغل بيها زى ما هو عايز فى البيت وبعد شهر يجى يوريلو اية اللى عملو فى المحفظة كان قصد مستر وليد انو يعرف مين اللى بيعرف يشتغل ومين اللى مبيعرفش طبعا الناس بردة معجبهاش الكلام فا مستر وليد قلهم اللى يريحكم هو هيعملهلهم فى ناس بردة مش عجبها الكلام وتئلك احنا عايزين نقبض طيب اللى عايز يقبض دة محسش بمدى الخسارة اللى سببها للشركة لا مكتفاش بكدا طلع شخص على المنتديات شتم فى الشركة واتهمها بالنصب واتهم مستر وليد بالنصاب طيب دا كلو لية عشان الراجل بيتكلم فى الحق مهو اصل الحق بيزعل اليومين دول يعنى مستر وليد مئسرش انا شايف انو مئسرش جبلنا مستر احمد ابو الدهب عشان يدينا علمو وبلاش يعنى مستر احمد ابو الهب يشكر ودا اقل تعبير انو اداا من وقتة عشان يعلمنا الفوريكس باحترافية ومجانا يعنى لو هما وحشين للدرجادى كانو ريحو دمغهم من الموضع دا وكل واحد قعد على محفظتة يكسب وخلاص ارجو با جماعة الناس تحترم نفسها احنا مش عيال صغيرين وشكرا
HaMaDa EL MaSrY

HaMaDa EL MaSrY

مُساهمةموضوع: رد: انا مع انفنيتى فور تريدينج   انا مع انفنيتى فور تريدينج Emptyالجمعة فبراير 24, 2012 4:12 am

انا اتفق معاك فى كل ما ذكرته لاكن للاسف ساعات كتير البنى ادم مبيحسش بقيمة الحاجة الى معاه الى لما تروح منه والذكى الى يفهم
*forxcty

مُساهمةموضوع: اريد رد سريىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىع   انا مع انفنيتى فور تريدينج Emptyالسبت فبراير 25, 2012 9:09 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الكلام اللى حضرتك قلته كل الناس متفقة عليه
ان الاساتذة الافاضل لا يبخلوا على احد بالعلم
وعايزة كل اللى شرحته يوصل للناس بشكل كويس
ولكن سوالى هوة
هل نتكلم عن اكادميه ام شركة
لو اكادميه يبقى كل الكلام اللى حضرتك قلته يتفق عليه
لكن لو شركة يبقى فى كلام تانى
لابد من تطبيق 1 2 3
تطبق بحاذافيرها
واذا لم يطبق الموظف واحد اثنان ثلاثة ( اقصد استراتيجية معروفة لكل الموظفين) يعاقب الموظف باى اسلوب لانه لم يتبع التعليمات
انا بتساءل لماذا الخسارة طالما الناس بتطبق الاستراتيجية التى تكسب
حتى لو فى خسارة ودة المعروف فى الفوركس يكون المكسب اكبر من الخسارة والاساتذة بيشرحولنا على هذا الاساس
اننا نشتغل عشان نحقق ربح اكبر من مرتبنا
انا لحد دلوقتى الموضوع مش مفهوم لماذا النظر كانه تجربة وليس عمل حقيقى لو سمحتم الرد باقصى سرعة
لانى دخلت الموضوع لانى جاد جدا فى الشغل واستمريت فى الموضوع لانى لاقيت الناس جادة جدا فى الشرح
لكن الموضوع كل ما نبنى جدار ثقه يتهد بسبب الاحداث اللى كل شويه تحصل
1 خسارة المظلات
2 تدريبهم ثم حساب والشغل فى البيت هذا معناه ان الشركة لسة لحد دلوقتى مش واثقة فى موظفيها انا سوالى فى الموضوع اسباب الخسارة ايه هل الناس اتعلمت وفهمت غلط ام لم تطبق الاستراتيجية صح وشكرا وارجوا الرد السريع

بسبب

انا مع انفنيتى فور تريدينج
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» شركه انفينيتي تدرب وتأهل وتفتح حسابات حقيقه للعاملين معاها