infinity
مرحبا بالزوار
من فضل قم بالتسجيل فى
منتدى انفينتى فور فوركس
لتتعرف على كل ما يخص
" الفوركس"
infinity
مرحبا بالزوار
من فضل قم بالتسجيل فى
منتدى انفينتى فور فوركس
لتتعرف على كل ما يخص
" الفوركس"
infinity
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

infinity

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

هدوشكم كتير بس معلشي لسه جديد بتعلم ياريت تعذروني

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
haitham negm

هدوشكم كتير بس معلشي لسه جديد بتعلم ياريت تعذروني Empty
مُساهمةموضوع: رد: هدوشكم كتير بس معلشي لسه جديد بتعلم ياريت تعذروني   هدوشكم كتير بس معلشي لسه جديد بتعلم ياريت تعذروني Emptyالسبت فبراير 18, 2012 3:30 pm

االسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة فعلا سؤال مهم جدا يا رفعت وانا كنت عايز أسأل عنة ومرسى جدا استاذ جوردن
gordon geko

gordon geko

مُساهمةموضوع: رد: هدوشكم كتير بس معلشي لسه جديد بتعلم ياريت تعذروني   هدوشكم كتير بس معلشي لسه جديد بتعلم ياريت تعذروني Emptyالخميس فبراير 16, 2012 9:42 am

صباح الخير يا استاذ رفعت

و بالتوفيق ان شاء الله
بالنسبة لسؤالك فالموضوع بسيط جدا
حضرتك هتفتح الترمينال الخاص بالتداول و عند تريد هتقف بالماوس على العملية اللى حضرتك فاتحها و كليك يمين بالماوس على العملية و هتختار
modify order
هتنفتح نافذة الاوردر اللى شغال و تقدر تضع التيك بروفت اللى انت عايزه و الاستوب لوز و ممكن ترفع كل شوية الاستوب لوز للمحافظة على ارباحك لكن الافضل انك بعد ما تضع الاستوب لوز و التيك بروفت تضغط اوكيه
ثم بعد كده تضغط رايت كليك مرة اخرى و تختار امر
trailing stop lose
و تختار عدد نقاط الاستوب لوز اللى حددتها فى الاستوب لوز للعملية فكل ما التيك بروفت ما يتحقق بعدد نقاط الاستوب لوز يترفع الاستوب لوز لوحده لاعلى بحيث مثلا لو واضع 20 نقطة استوب لوز و 30 نقطة تيك بروفت فكل ما تربح 20 نقطة الاستوب لوز يترفع 20 نقطة فلو حققت مثلا 40 نقطة ارباح و واضع استوب لوز 20 نقطة و تريلينج استوب لوز 20 نقطة فلو السعر هبط بعد ما حقق 40 نقطة ربح لو هبط 20 نقطة متتالية العملية هتغلق بربح صافى ال20 تقطة المتبقية
و بكده تقدر تحمى ارباحك

اى سؤال او استفسار انا فى الخدمة

تحياتى و بالتوفيق لك دائما
Refaatsanad

مُساهمةموضوع: هدوشكم كتير بس معلشي لسه جديد بتعلم ياريت تعذروني   هدوشكم كتير بس معلشي لسه جديد بتعلم ياريت تعذروني Emptyالأربعاء فبراير 15, 2012 8:19 pm

انا حالا الحمد بفضل الله ومساعدة بورصجيه المنتدي عرفت اشتغل علي برنامج التداول بس انا حالا مثالا دخلت صفقه شراء وعاوز اعمل Stop loss >>>>>>>>>>Take profit>>>>>>> وانا مشغل الصفقة فا مش عارف اعمل اية بخش علي الامر مش بيديني البرمشن Question ده وبيبقي قافل عليه علامه غامقه كدا وانا في وسط الصفقة ياريت مساعدة

هدوشكم كتير بس معلشي لسه جديد بتعلم ياريت تعذروني
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ياريت مساعدة انا في مجموعة بنها
» مميزات فتح حساب جديد لدى افا اف اكس برعاية اكاديمية انفينيتى للتداول